31 Mart 2011 Perşembe

İnsan

Bir kaç gündür inanılmaz saçma durumlara şahit oluyorum. O kadar ki, sanırım "insan" kavramını ciddi ciddi sorgulamaya başladım. Hayır çünkü pek bir yere sığdıramıyorum. Mesela Nietzsche'nin bizi hayvan ile üst insan arasında köprü olduğumuz düşüncesi bana geçiş dönemlerinin ne kadar iğrenç dönemler olduğunu düşündürür. Gerçi bu sonlanmayacak bir durum, kimsenin üst insan olduğu yok. Ama bu geçiş döneminde hayvani içgüdüler tarafından ele geçirilmiş fakat hayvanlardan farklı olarak her şeyin bencilce kendimizin ilan eden hiç bir organizma, canlının yapmayacağı, yapamayacağı acıları ve yıkımları yaratan bir varlık olarak sürece devam ediyoruz. Sonu gelmeli sanırım artık, ne bileyim kahinin de(Baba Vanga) dediği gibi sınırlar kalksın, sınıflar kalksın komünizm falan gelsin. Ya da başka bir şey olsun. Yoksa bir gün şahit olduğum şeyler karşısında oracıkta beyin ölümü gerçekleştiricem. Belki de sorgulanması gereken benim normlarım. Oh yeah!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder